Kako optimizirati stran kategorije spletne trgovine?

Tom 1. oktobra, 2018 Komentarji so izklopljeni za Kako optimizirati stran kategorije spletne trgovine?
Kako optimizirati stran kategorije spletne trgovine?

Mislite, da se bodo izdelki v vaši spletni trgovini prodajali kar sami? Da boste postavili spletno trgovino, vanjo dodali čim več izdelkov, nato pa le še opazovali, kako se vam iz meseca v mesec povečuje prodaja? Ne, na kaj takšnega lahko kar pozabite. Brez optimizacije ali oglaševanja ne bo nič.

Danes se bomo osredotočili na optimizacijo, in sicer na optimizacijo kategorij spletne trgovine. Kategorije so namreč strani, ki pogosto ostanejo spregledane. V večini primerov so generirane samodejno, kar pomeni, da so na teh straneh običajno dodane le slike izdelkov s povezavami do njihovih podrobnejših predstavitev. Nad izdelki so ponavadi filtri za boljši nadzor in lažjo preglednost, na dnu pa paginacija, ki celotno zbirko izdelkov razdeli na več strani.

Takšna stran kategorije, kot smo jo ravnokar opisali, je vsebinsko zelo šibka. Razen imen izdelkov in njihovih cen, morda še povezav do podkategorij, na strani praktično ni nič drugega. Lahko si mislite, da tako osiromašene strani niso všeč tudi Googlu.

Po drugi strani pa kategorije predstavljajo zares izjemno priložnost, da na spletno stran privabite več obiskovalcev. Večina splošnih poizvedb, ki jih uporabniki interneta vpisujejo v spletni iskalnik, je prav takšnih, ki bi veljale voditi do posamezne kategorije. Naj zapišemo nekaj primerov:

  • motorne žage,
  • električne bas kitare,
  • škarje za živo mejo,
  • didaktične lesene igrače,
  • športni nahrbtniki.

Lahko si mislite, da je takšnih primerov še »nešteto«. In veliko od njih je takšnih, ki jih ljudje zelo pogosto vpisujejo v iskalnike. Za vas kot lastnika spletne trgovine to pomeni, da se vam ponuja lepa priložnost, da z optimizacijo kategorij pridobite več obiskovalcev in s tem potencialnih strank.

Optimizacija kategorij v spletni trgovini

V nadaljevanju si oglejte nekaj nasvetov, kako obogatiti kategorije v spletni trgovini, da bodo te imele precej več možnosti, da se v spletnih iskalnikih uvrstijo visoko in tako privabijo več obiskovalcev.

1. Optimizacija meta naslova in meta opisa

Ko v spletni trgovini ustvarite novo kategorijo, se v večini sistemov (npr. v WooCommerce) samodejno kreira njen meta naslov. Ta vključuje le ime kategorije, včasih je zraven dodano še ime spletne trgovine. Takšen naslov največkrat ni optimalen.

Izkoristite prostor, ki ga imate na voljo (približno 65 znakov). Pripravite naslov, ki bo bralca spodbudil h kliku, hkrati pa bo vključeval tudi ime kategorije. Višji kot bo CTR (Click Through Rate), višje v Googlu bo uvrščena vaša kategorija. Na kateri naslov bi kliknili prej?

  • Motorne žage – Moja Trgovina
  • Motorne žage TOP proizvajalcev po ZNIŽANIH cenah – Moja Trgovina

Verjetno na drugega. Zelo podobno velja tudi za meta opise, ki se v spletnih iskalnikih pojavijo pod meta naslovi. Zato si za pripravo meta opisov vzemite čas in dobro razmislite, kaj boste vanje zapisali. Tudi meta opis mora bralca spodbuditi h kliku, zato v njem izpostavite bistvene prednosti. Dolžina opisa naj znaša približno 140 znakov, saj krajši ne bo popolnoma izkoriščen, daljši pa v Googlu ne bo prikazan v celoti.

2. Opis kategorije pod glavnim naslovom

Google naravnost obožuje vsebinsko bogate spletne strani. Pozabite na kategorije, v katerih so zgolj nanizani produkti. Prav vsako kategorijo v svoji spletni trgovini opišite in bralcu podajte zanimive informacije. Če je smiselno, lahko dodate tudi kakšno povezavo, na primer do raznih vodičev ali navodil.

Zaradi naprednih algoritmov in strojnega učenja Google postaja vse pametnejši. Prepozna tudi to, ali so opisi na strani zgolj sami sebi namen ali obiskovalcu dejansko ponujajo dodano vrednost. Nikar ne pišite opisa samo zato, da boste vsebinsko obogatili stran. Vživite se v vlogo kupca in ugotovite, kaj bi ga v povezavi z dotično kategorijo utegnilo zanimati.

NASVET: Ni potrebe, da za opis kategorije pripravite cel esej. Pravzaprav to odsvetujemo, saj je še vseeno pomembno, da obiskovalec, ko pride na stran kategorije, takoj vidi izdelke. Brez pomikanja po strani navzdol. Opis kategorije naj znaša nekje okoli 100 besed. Če boste napisali več, je smiselno, da font nekoliko zmanjšate, seveda pa mora še vedno biti dovolj velik, da bo berljiv tako na namiznih računalnikih kot na mobilnih napravah.

3. Povezave do podkategorij

Če izbrana kategorija v vaši spletni trgovini vključuje tudi podkategorije, je smiselno, da nad ali pod opis dodate povezave, prek katerih si jih obiskovalci lahko ogledajo. Več kot se bodo obiskovalci pomikali po vaši trgovini in dlje kot se bodo na njej zadržali, boljše uvrstitve v spletnem iskalniku lahko pričakujete.

4. Najbolje prodajani izdelki

Obiskovalcem svoje spletne trgovine olajšajte delo in jim najprej prikažite izdelke, ki so v tem trenutku najbolj popularni. Lahko jih nanizate v eni vrstici in dodate možnost pomikanja v levo in desno. Tako boste privarčevali na prostoru (gledano vertikalno), hkrati pa boste obiskovalcem zagotovili dobro uporabniško izkušnjo.

Najbolje prodajani izdelki

Kot dober primer navajamo Mimovrste.com, kjer so najbolje prodajani izdelki v posamezni kategoriji zelo lepo izpostavljeni.

Najbolje prodajani izdelki so »top« izdelki z razlogom. Vsekakor je prav, da te izdelke izpostavite in si na ta način zagotovite večjo prodajo. Svetujemo vam, da tiste najbolj popularne dodate tudi na vstopno stran svoje spletne trgovine, kjer bodo deležni še dodatne pozornosti obiskovalcev.

5. Povezave do prispevkov, navodil in vodičev

Poleg najbolje prodajanih izdelkov lahko vključite tudi seznam najbolj branih prispevkov z vašega bloga oziroma tistih, ki so povezani z dotično kategorijo. Čeprav v splošnem velja prepričanje, da obiskovalca ne gre pošiljati stran od izdelkov, to povsem ne drži.

Kdor še ni povsem prepričan, da bo kupil določen izdelek, lahko spremeni svoje mnenje prav zaradi prebranega prispevka, ki ga bo dokončno prepričal v nakup. Nekdo, ki se bo s strani kategorije izdelkov preklikal do uporabnega prispevka, je zagotovo potencialen kandidat, da v vaši spletni trgovini opravi nakup.

6. Mnenja in ocene

Skoraj smo že prišli do izdelkov, ki se na neoptimizirani strani kategorije spletne trgovine nahajajo takoj pod imenom kategorije. Kategorijo lahko obogatite tudi z mnenji in ocenami zadovoljnih uporabnikov, ki so nakup v vaši spletni trgovini že izvršili. Ljudje se o nakupih pogosto odločamo na podlagi mnenj drugih, zato naj ta element nikar ne ostane spregledan.

Mnenja, ki jih boste prikazali na svoji strani kategorije, naj bodo pristna. Odlično bo, če boste poleg posameznega mnenja dodali tudi sliko osebe, ki je mnenje podala. Seveda morate za to pridobiti njeno pisno dovoljenje, saj vam bo morda kdaj prišlo še kako prav. Na primer ob obisku tržne inšpekcije.

7. Izdelki z možnostjo filtriranja

Nad izdelki naj bodo na voljo napredni filtri, ki bodo omogočali enostaven prikaz želenih izdelkov. V primeru, da prodajate čevlje, omogočite filtriranje glede na spol, velikost, namen uporabe, blagovno znamko, barvo, cenovni razred ipd. Vsekakor morate obiskovalcu ponuditi možnost, da hkrati uporabi več filtrov. Če se vam ob filtriranju kreirajo novi URL-ji, morate poskrbeti za tako imenovane canonical oznake.

Filtriranje za lažjo izbiro izdelkov

Pri Hervisu so napredno filtriranje izdelkov vzeli resno. Obiskovalec v njihovi spletni trgovini brez težav izbere filtre, s katerimi si povsem prilagodi prikaz obutve.

Pod filtri naj se nahajajo izdelki. Uporabite kakovostne slike, saj nekakovostne lahko pri obiskovalcih vzbujajo nezaupanje. Pod slikami izpišite ime posameznega izdelka, oceno kupcev (npr. v obliki zvezdic), ceno izdelka ter gumb za dodajanje izdelka v spletno košarico. Povezavo do strani izdelka uvrstite tako na zapisano ime izdelka pod sliko kot tudi na samo sliko. Če je izdelek v akciji, ne pozabite prikazati tudi prečrtane normalne (dražje) cene.

Obiskovalcem ponudite možnost, da se jim na strani kategorije spletne trgovine prikaže določeno število izdelkov, npr. 12, 24, 48, …, vsi. Marsikomu, ki bo želel pregledati celotno ponudbo, se ne bo ljubilo klikati na vse številke paginacije. Možnost prikaza vseh izdelkov mu bo prišla še kako prav.

8. Izpostavite glavne prednosti spletne trgovine

Zadnja točka današnjega prispevka o optimizaciji kategorij v spletni trgovini pravzaprav velja za vse podstrani spletne trgovine. Obiskovalcem morate dati vedeti, zakaj bi se odločili ravno za vas. Izpostaviti morate svoje prednosti, kar boste na najlažji način naredili s prikazom ikon in kratkih napisov. Uporabite lahko npr. naslednje:

  • Brezplačna dostava nad 70 €
  • 100 % varen nakup
  • Bonitetna ocena podjetja A+
  • Zaupa nam že 10.000 strank
  • Hitra dostava po celi Sloveniji
  • Garancija zadovoljstva
  • Možnost plačila na obroke

Tako, pa ste se prebili do konca. Koliko izmed naštetih osmih elementov vsebuje vaša spletna trgovina? Bi sami na naš spisek dodali še kaj? Veseli bomo vaših predlogov in ostalih komentarjev!

Comments are closed.