Partnerski program – FAQ

Tom 17. marca, 2016 0
Partnerski program – FAQ

Ste že slišali za partnerski program? Če ne veste, za kaj točno gre, ste verjetno pomislili na iskanje življenjskega sopotnika. Glede na to, da se nahajate na blogu, kjer pišemo o računalništvu in internetu, verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da bomo govorili o nečem drugem. Kaj je torej partnerski program, kako deluje, kdo v njem lahko sodeluje ter zakaj in kako sploh začeti?

Kaj je partnerski program?

Gre za program, ki povezuje tri udeležence:

  • podjetje, ki ponuja izdelke ali storitve;
  • osebo, ki izdelke oglašuje oz. promovira;
  • kupca, ki prek omenjene osebe opravi nakup.

Bistveno vlogo pri partnerskem programu igra oglaševalec/partner, sicer pa imajo korist od programa vsi našteti udeleženci. Podjetje na ta način proda več, kupec hitreje najde izdelek oz. storitev, oglaševalec pa prejme provizijo od vrednosti prodaje.

Kako partnerski program deluje?

Podjetje, ki omogoča vpis v partnerski program, vsakemu partnerju oz. oglaševalcu posreduje povsem unikatno povezavo. Povezava vodi do spletne strani podjetja – običajno do spletne trgovine. Tehnologija piškotkov podjetju omogoča, da za vsakega obiskovalca ve, prek čigave unikatne povezave je obiskal spletno stran. In če obiskovalec opravi nakup, se določena provizija od vrednosti prodaje pripiše partnerju, ki je izdelek ali storitev podjetja oglaševal.

Partnerski program - shema

Običajno ima ponudnik partnerskega programa na spletu izdelano aplikacijo, ki partnerjem omogoča pregled nad provizijami, številom napotenih obiskovalcev, svojimi podatki ipd. Izplačilo je največkrat možno izvesti na TRR, včasih pa partnerski program nudi porabo sredstev zgolj za nakup izdelkov ali storitev podjetja.

Kdo lahko sodeluje v partnerskem programu?

Kdo ima možnost sodelovanja v partnerskem programu, določi ponudnik programa. Nekateri partnerski oz. »affiliate« programi so namenjeni le pravnim osebam, v drugih pa lahko sodelujejo tudi fizične osebe – v tem primeru lahko pridobljena sredstva porabijo za nakup pri podjetju, ki omogoča partnerski program, ali pa se med podjetjem in fizično osebo sklene najemna pogodba.

Zakaj se vpisati v partnerski program?

Vsak, ki ga zanima dodatni zaslužek, se lahko vpiše v partnerski program. Za primer si oglejmo ponudnika partnerskega programa Prasicek.si, ki nudi spletno gostovanje. Možnost ustvarjanja dodatnega zaslužka ima vsak, torej tako pravne kot fizične osebe, višina provizije pa znaša 25 %. V primeru, da obiskovalec prek partnerske povezave opravi nakup paketa Napredni (cena: 48,31 €), partner zabeleži provizijo v višini 12 €.

Ponudnik partnerskega programa - Prasicek.si

Prislužena sredstva lahko partnerji koristijo za plačevanje naročenih storitev (npr. za podaljševanje spletnega gostovanja ali registracijo domen), prav tako pa podjetje omogoča izplačevanje sredstev (nad 50 €) prek računa, PayPal-a in študentske napotnice.

Razlog za vpis v partnerski program je torej povsem preprost – želja po dodatnem zaslužku.

Kako pričeti?

Za začetek se boste v partnerski program morali vpisati. Če ostanemo pri prej omenjenem podjetju, morate najprej podati svoje podatke, nato pa boste v ustvarjenem profilu videli svojo unikatno povezavo. To lahko delite, kjerkoli želite – na svoji spletni strani, blogu, forumih (nekateri forumi ne dovoljujejo objavljanja partnerskih povezav), socialnih omrežjih, …

Možnosti je zares veliko, višina zaslužka pa zavisi predvsem od:

  • narave oz. priljubljenosti izdelka / storitve
  • časa, ki ste ga pripravljeni vložiti v delo
  • vaše iznajdljivosti in sposobnosti oglaševanja
  • višine provizije (25 % je ena višjih provizij)

Seveda na višino dodatnega zaslužka vplivajo tudi drugi dejavniki, npr. sreča, a našteti štirje so zagotovo najpomembnejši. Predvsem pa je potrebna vztrajnost, pa tudi pridnost lahko precej doprinese k uspehu, ki ga omogoča partnerski program.

Comments are closed.